Jednopotahový kluzák El Speedo LEMMY
Lehoučký a výborně skladný speciál vyvinutý pro toulky přírodou a snadné cestování s leteckým vybavením. Váha 1,6 kg ve velikosti M, letový výkon vhodná pro lokální létání, svahování a jednoduché termické polety.
Postroj El Speedo MT COOK Ultrino
Ultralehká sedačka s integrovaným kontejnerem záložního padáku a zádovou kapsu.
Váha 0,51 kg ve velikosti M.
Záložní padák El Speedo RSQ Ultrino
Ultralehké moderní čtvercová konstrukce záložního padáku s rychlým otevřením. Váha 1,0 kg pro zatížení do 100 kg.
Vário El Speedo SKY BEAN
Jednoduché a houževnaté akustické vário s programovatelným zvukem. Váha pouhých 23 g.
Co technologie single skinu nabízí?
Jedno-potahový kluzák vznikl na základě mnohaleté zkušenosti s výrobou paraglidingových kluzáků a kitingových tažných padáků. Podobně jako vznikly dnes velmi oblíbené skialpy vedle sjezdových lyží nebo parádně odpružená sjezdová kola vedle standardních MTB. A to proto, že takové nové technologie umožňují zásadně nový pohyb a nové využití.
Nečekaně snadný start
Jedno-potahová konstrukce kluzáku vykazuje výrazně snadnější ustavení do letové polohy než standardní dvou-plášťová konstrukce. To je dáno především faktem, že na ní nejsou žádné komory, které by bylo potřeba proudem vzduchu nafouknout. Při rozběhu se vzduch opře do horního potahu a vrchlík vyklouzne nad hlavu do letové polohy. Díky nízké váze a charakteristické aerodynamice single skinu nemá vrchlík větší setrvačnost po vytažení do letové polohy a ochotněji čeká nad hlavou na další pohyb pilota v rozběhu.
Ve vzduchu bezpečnější a zábavnější
Obtékání leteckého profilu u jedno-potahové konstrukce vykazuje překvapivě vysokou míru odolnosti na čelní zaklopení náběžné hrany. A to až takovou, že náběžná hrana se při úmyslném stahování pilotem sama pouze znatelně deformuje, ale nedochází k jejímu zaklopení. Přičemž vliv na změnu směru letu je jen nepatrný a na předozadní kyvy žádný. Řízení single skinu je doslova zábavné, přenos pilotních reakcí na odtokovou hranu je trochu jiný než u paraglidingového padáku, ale dostatečně přesný na to, aby vrchlík dělal přesně to, co od něho pilot očekává.
Přesné a zvláště pro začátečníky bezpečnější přistání
Menší rozsah rychlostí – tedy rozdíl maximální a minimální možné rychlosti letu je u jedno-potahových konstrukcí pro letový výkon spíše horší vlastností. Ale jestli jde o přistání, tak menší rozsah rychlostí výrazně napomáhá k lepší kontrole sestupové trajektorie před přistáním. Snižuje možnost nechtěných předozadních kyvů způsobené nevhodnými zásahy do řízení, snižuje riziko tvrdého přistání v takovém kyvu a tedy snižuje rizika úrazů při přistání.
Bezkonkurenční snížení váhy a zlepšení skladnosti celého vybavení
Zjednodušeně lze tedy říct, že ve srovnání s klasickou dvou-potahovou konstrukcí, má jedno-potahová konstrukce jisté omezení rozsahu letových rychlostí, ale zase výrazně větší toleranci k symetrickému či asymetrickému zaklopení náběžné hrany. Se svou váhou kolem 2 kg, poloviční skladností a rychlosti v přípravě před letem i sbalení po přistání je však jedno-potahová prostě bezkonkurenční. Tak lehké a skladné “letadlo” jinde nenajdeš. SINGLE SKIN!